Denne version indeholder forbedringer til:

- Klasselog

- Opslag

- Rullepaneler i skema og fravær
- Ugeplan

- Beskedkladder

- Kodeord

- Timeregistrering

- Autosvar 

- Faner ved menupunkt registrering

- Loginoplysninger til forældre

- Vikarvisning



Klasselog


ÅBNING AF KLASSELOGGEN

Vi har ændret åbningen af klasseloggen, så der nu ikke vises nogen data i klasseloggen, før man har klikket på et menupunkt i menuen til venstre.


SLETTEDE ELEVER
I klasseloggen kunne man tidligere se udmeldte elever på selve klassen. Dette er nu ændret, så klasselognoter for udmeldte elever nu kun er synlig for administrator. Man vil som administrator derfor kunne se punktet "Slettede elever" nederst i menuen til venstre.



Opslag


Hvis man opdaterer et opslag, er det nu muligt at vælge om man vil sende en notifikation om ændringen eller ej. På den måde undgå notifikation, hvis man f.eks. blot laver en kosmetisk rettelse.



Rullepaneler i skema og fravær


Under Kalender > skema og under Registrering > Fravær, er der begge steder 2 rullepaneler hvor man vælger uge og medarbejder/klasse/hold. Rullepanelet med medarbejder/klasse/hold vil nu kun indeholde de medarbejdere/klasser/hold, som reelt findes i den uge man har valgt i rullepanelet med uger.


Derudover er det nu muligt at filtrere indholdet i rullepanelerne ved at indtaste text i rullepanelet som vist herunder.



Ugeplan

I ugeplanen kunne man før kun vælge frem til uge 1-2025. Det er nu ændret, så man kan vælge frem til uge 26-2025


Beskedkladder

Der var tidligere en fejl ved beskedkladder som betød, at hvis man havde tilføjet modtagere til CC eller BCC og efterfølgende åbnede kladden, så var disse modtagere flyttet til primær modtagere. Derudover kunne visningen af disse modtagere blive forvansket. Disse fejl er nu rettet.


Kodeord

Vi har ændret minimumslængden for SkoleIntra kodeordet (ikke uni-login), så det nu minimum skal være 8 tegn. Maxlængden er også forøget til 40 tegn. Ændringen gælder medarbejdere og forældre.

Ændringen påvirker nye medarbejdere/forældre, når de skal danne deres egen kode. Derudover vil det påvirke medarbejdere hvis deres kode udløber. Påmindelse: Under Admin > Adgang >Brugernes koder og rettigheder > Adgangskoders gyldighedsperiode, kan man indstille gyldighedsperioden for medarbejdere.


Timeregistrering

I eksport af data ved timeregistrering (muligt for ledelsen), er det nu også muligt at se data for slettede medarbejdere.


Autosvar

Ved autosvar var default værdien tidligere 00:00 - 00:00 ved tidrum. Hvis man gemte uden at ændre denne værdi, betød det reelt, at autosvaret ikke var aktivt. Vi har derfor ændret vædien til 00:00 - 23:59



Faner ved menupunktet Registrering

I admin-delen (classic), kan man under Admin > Tilpasning > Menusystem, vælge at ændre hvilke faner der skal være aktive under registrering. Det er også muligt at vælge rækkefølgen af hvordan fanenere bliver vist under Registrering i Modern. Det har tidligere ikke fungeret i alle scenarier, men det er nu rettet.




Loginoplysninger til forældre

Hvis der er åbent for login både med alm. SkoleIntra login og MitID for forældre, vil dette nu fremgå af den besked som sende til Forældrene vedr. førstegangsloging. Tidligere var der ikke information om det alm. login i denne situation.


Vikarvisning (til vikarlægger)

Under Admin > Fra kontoret > Vikarskemaer > Vikarskemaer for uge, er det nu muligt at få vist evt. interne noter.